zondag 21 december 2008

Philips Streamium, een blijvertje

even tussen twee haakjes, ik doe dit niet omdat mijn vrouw een overijverige super enthousiaste buzz activiste is, maar omdat ik dit ding dus echt te gek vind. Ik laat me namelijk niet verleiden tot het doen van uitspraken, als dank voor het verkrijgen van een een gadget voor een periode van drie maanden.

Want ik weet één ding zeker dat ik dit apparaat wil houden, of dat ik er één ga terug kopen. Wat een ideaal ding.

Wat is het in normaal Nederlands. Het is een redelijk goed vormgegeven apparaatje, dat je aan je reeds in bezit zijnde stereo installatie kan aansluiten. Ik ben lui geweest en heb dat ding aan mijn mengpaneel aangesloten, gewoon omdat dit makkelijk is.



naast een aansluiting op je stereo, knoop je dat ding via WIFI aan het internet of en aan een PC (ook via WIFI). Als je de streamium geactiveerd hebt een geconnecteerd hebt (uiteraard wil WPA2 encryptie gebruiken, wordt het mogelijk om je gedownloade of gemp3de cd's of muziek van je PC te streamen over je stereo. Damm dit moet ik even vertalen. Iedereen download wel eens een stukje muziek op zijn PC. Uiteraard is dit altijd betaalde muziek van aan piraterij doen wij niet. Ook is het backuppen van CD's op je eigenste PC niet strafbaar, dus onze PC's staan vol met recent aangeschafte muziek. Nu kun je op afstand deze muziek afspelen over je eigen speakers. Ideaal toch?

Wat ik nog veel gaver vind is dat er honderden of misschien wel duizenden internet muziek zenders zijn. Zo bestaan er de normale zenders (radio 538 of radio 3FM), maar ook heel veel zenders die niet op ether of op de kabel uitzenden, maar alleen op internet, of zenders die in het buitenland uitzenden en normaal niet in nederland te ontvangen zijn, maar via het internet wel.

Zo zijn er legio zenders die alleen dance, lounge, jazz of klassiek streamen over het internet. En via het eenvoudige menu op de philips streamium, vind je zenders uit je eigen muziek smaak van over de hele wereld.

Zo vind ik nu muziek voor elke situatie en elk tijdstip van de dag. Lekker house of techno als ik alleen thuis aan het werk ben, of relaxte lounge of progressive dance muziek s'avonds als de kinderen naar bed zijn. Ook weet Mariette al haar geliefde RnB muziek zenders te vinden, voor als ik er niet ben.

Ik moet zeggen dat dit ding niet de deur uit gaat, of dat er een andere voor in de plaats moet komen. Ik met oprecht enthousiast en geniet van de muziek die dit ding bij ons brengt. Een aanrader voor iedereen.

Geen opmerkingen: