zondag 21 december 2008

To buzz or not to buzz

Mariette is een buzzer..

Maar als je dat tegen een willekeurige persoon op straat of zelfs uit onze omgeving zou zeggen, zou iedereen je met een vragend gezicht aankijken. Buzzen goed het is net als een bij op een zomeravond. Hij blijft maar irritant door je oranje, gele aura heen vliegen. zeker als je deze marketing actie serieus wordt genomen door de activist in kwestie.

Of is het een buzz woord wat vanzelf weer vanaf het podium zal verdwijnen. Ik weet het niet. Maar tot nu toe heb ik respect voor de marketing goeroe die dit buzzen bedacht heeft.De beste reclame is namelijk mond op mond reclame, dit is een feit. En stel je krijgt een groep van fanatieke activisten achter je te buzzen product, zul je zien dat vanzelf de vrienden en bekenden uiteindelijk tot aanschaf zullen overgaan.

Want dat is het hele idee van het buzzen, je stelt een artikel ter beschikking aan persoon. Geeft deze persoon een stapel reclame flyers en wat extra goodies en het gaat leven. Zeker wanneer deze buzzer de drive heeft van een boven gemiddelde greenpeace activist.

Nu heeft mariette zo'n aandrang en ben ik onbewust bang dat wanneer zij weer een grote doos met wasmiddel (Omo klein en krachtig) binnen krijgt dat onze hele vriendenkring niet meer langs durft te komen, omdat ze bang is een promo zakje met een gemeende speech over de kwaliteit en daadkracht van het middel in de maag gesplitst te krijgen.

Overigens valt dit gelukkig wel mee, want ze weet deze overdracht van goodies, redelijk subliminaal over te brengen zonder opdringerig te zijn, doch minimalistisch enthousiast over te komen.

Tot nu waren de Buzzjes leuk, handig of aardig. Van wasmiddel tot en nieuw ciderdrankje in de kroeg. Maar nu zitten we in een echt BuZZZZZ. Nu moet ik duidelijk zijn dat deze ZZZZZZtjes niet slaan op slaapverwekkend, maar op de nadruk van een echte Buzz.

Voor het eerst ben ik ook echt enthousiast, Mariette heeft een echte gadget op gestuurd gekregen. Een Philips Streamium...!!! Wat een gaaf ding. Hierover in de volgende Blog meer.

1 opmerking:

Willem Sodderland zei

Beste Jan-Paul, ik vrees dat ik het sinistere brein ben achter deze oeroude maar toch weer opgeleukte vorm van marketing. Hoop dat je niet teveel last hebt van het buzz-enthousiasme van je vrouw. Erg geestig om te lezen hoe jij het allemaal ervaart en natuurlijk mooi dat er eindelijk iest tussenzit waar jij iets aan hebt ; ) Overigens heb ik zelf ook geen aansporing nodig om anderen over de Streamium te vertellen: ben er net zo happy mee als jij. Enfin, veel plezier verder met de Streamium en ander gebuzz, met groet, Willem (oprichter Buzzer)