zondag 14 juni 2009

Hoe druk moet ik me maken..

Toen de mexicaanse griep in mexico was , wist ik het zeker ik ga me niet druk maken. Want het zou het ons toch niet raken, ver van mijn bed show. Nu komt dat geniepige virus toch langzamerhand dichterbij. Ik ga me er zeker niet druk om maken. Wat is de kans dat iemand in onze omgeving het heeft, of gaar krijgen? Nihil. Nu zie dat in the UK de uitbraak redelijk heftig is. Het gaat daar veel harder als men zou denken. De eerste dode is daar nu ook te betreuren..

Och schotland is ver weg... natuurlijk ligt er in NL ook de eerste patient op de IC. zijn er maar 54 gevallen bekend, waarvan er maar 21 in NL besmet zijn.

Maar iedereen weet dat griep altijd pas echt opkomt als de herfst en de winter invalt. Hoe hard gaat het dan.. Zelf geloof ik dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Ik maak me nog niet druk. Maar toch? ik heb twee kleine kinderen, de ene gaat na de vakantie naar school en de andere gaat naar een kinderdag verblijf. Het laatste wat je wil is dat hen iets overkomt, of dat hun ouders iets gebeurd.

Vooralsnog geen zorgen, maar toch kijk ik zorgelijk naar de herfst uit... Laat nu die broeikasgassen hun werk doen en laten we een lange hete nazomer krijgen tot diep in november. Dan is vast het vaccin klaar en waait deze pandemie aan ons voorbij..

Geen opmerkingen: