zaterdag 6 maart 2010

Opgelost of anders....

We wonen nu een dik jaar hier in dit huis en ik moet zeggen ik heb nog nooit ergens zo thuis gevoeld. Het voelt echt als thuis. Voor ik naar Huizen verhuisde had ik er eigenlijk helemaal niets mee, maar nu ik er woon, denk ik dat ik er niet meer weg wil.

De meeste mensen, het dorp, de wijk en het huis bevallen super. Eigenlijk heb ik nergens om over te klagen. Ja, we hebben een huis gekocht waar nog verschrikkelijk veel aan moest gebeuren, sterker nog we zijn nog lang niet klaar. Binnenkort gaan we druk aan de slag, om de nodige verbeteringen in het huis aan te brengen. Ik kan niet wachten tot mijn werkkamer af is... en we de schuur weer op een normale manier kunnen gaan gebruiken.

Maar er is een ding waar ik me echt aan erger. Kennelijk wonen wij op de doorloop route van het dorp naar het lokale honden poep veldje. Dit is natuurlijk geen probleem, maar veel honden eigenaren vinden het nodig om hun hond te laten poepen precies op de plek waar wij onze tuin uitkomen naast de voordeur. Kan het nog aso-er? Hoe vaak de kinderen nu al in de verse, dampende, geurende honden drollen hebben gestaan bij het uitstappen van de auto is echt niet normaal.

Het meest vervelende is het als je het niet direct door hebt en ze met volle vaart de net opgedane honden behoefte door het hele huis rennen. Of wanneer je met je duffe hoofd in de auto zit en denkt wat ruik ik nou en je stopt bij de eerste parkeerplaats langs de A27 en achter je stoel kijkt en ziet dat je hele rugleuning onder de bruine stinkende drap zit... Verschrikkelijk.

En die honden kan je het niet kwalijk nemen, maar die baasjes zijn verschrikkelijke lapzwansen. Nog geen 15 meter verder ligt een poepveldje wat ze helemaal vol mogen schijten. Ik begrijp dat het een keer mis kan gaan, maar dan ruim je het op.. Ik liet toch ook niet de stinkpoepluiers in het vondelpark liggen zodat de volgende die eindelijke open stukje gras vond direct met zijn neus in de ontlasting van mijn kind zou duiken... Ruim het gewoon op. Ik weet ook zeker dat het bijna bewust gebeurd.
Het zijn namelijke altijd dezelfde kleine keutels op een grote hoop. Het moet dus van hetzelfde takke beest komen.

Hier moet dus echt een einde aan komen. Daarom hebben we een diepte investering gedaan. Nee ik heb geen automatische poepsensor met baasjes verschrikker gekocht.
Het idee spreekt me wel aan, want ik weet zeker dat die persoon die zijn hond daar zou laten poepen het dan nog meer een keer zou doen. Ik bedoel niets is zo storend als je hond er met moeite een warme hoop eruit probeert te persen en er gaat een 200 watt speaker open die op volle volume verzoekt om dit niet nogmaals te doen. Het enige wat me van deze oplossing niet aansprak was het feit dat het soms ook heel vroeg in de ochtend gebeurd, ja vooral dus. Waarschijnlijk baalt het baasje er dan zelf van dat hij de hond om 6 uur al moet uitlaten dat hij dat denkt hoe eerder hoe beter en ze zien me toch niet.

Maar goed we hebben dus een investering gedaan die echt afschrikwekkend moet werken. We hebben een verboden te poepen bordje opgehangen. Ja voor mijn Belgische lezers niet meer dan logisch, want die poepen sowieso niet op straat. Maar ik weet zeker dat deze emaile plaat, lees het goed want het heeft niets met elektronische berichten te maken, die ik duidelijk zichtbaar op het muurtje geplaatst waar met enige regelmaat de daad ligt.



Geloof als dit niet werkt ga ik echt rigoureuze maatregelen treffen. Als ik na het plaatsen van dit prachtige emaile verboden de poepen voor honden bordje nog een keer een vers gedraaide honden keutel vind, zullen ze het beleven.

Als het nogmaals gebeurd, dan stem ik de volgende keer wel op een partij die hondenbelasting wil heffen in Huizen. Geloof me dan zal die ene hondenbezitter het verpesten voor allemaal. Dan zal de hondenpoep lobby in de gemeente Huizen zijn weerga niet kennen, alle honden zullen dan wel zichtbaar met een penning op straat moeten lopen. Geloof me ze zullen die ene lamzak met zijn trouwe viervoeter erg dankbaar zijn.

1 opmerking:

Ria zei

Geweldig,ik had er bijna van de week een betrapt,het was dat ik bij Mariette in de auto zat en toen was hij al weg