zaterdag 10 november 2007

Hoe spontaniteit voor te veel verstoring kan zorgen

Ik kan er eigenlijk echt niet bij met mijn hoofd. Iets wat ik erg mis is spontaan dingen doen. Gewoon op het moment beslissen om iets te doen. Met kinderen moet je alles plannen. Zeker wanneer het kleine baby's betreft... Eigenlijk kwam de spontaniteit weer een beetje terug vlak voor de geboorte van Xander. Maar uiteraard is het spontaniteits niveau momenteel op een absoluut diepte punt. Dit is waarschijnlijk waarom een uit de hand gelopen spontaan idee, totaal uit de hand is gelopen..

5 December is een kinderfeestdag en dit keer is de eerste keer dat Merijn bewust sinterklaas gaat vieren. Ik denk toch een dag die niemand wil missen.. Ik zit nu al echt te wachten, op het moment dat een buurman hard op de bonst en een zak met kado's in de gang en een hand met pepernoten in de gang gaat gooien... Wat zullen die ogen groot zijn... daarna de kadootjes... het is altijd een feest om een kindje te zien met zoooooooooveeeeeeeel kado's...

De bedoeling was om dit lekker met z'n vieren.. Maar tegen die tijd zullen mijn zwager (ja die van dat filmpje) en zijn vriendin bij ons in de wijk wonen, waar zo ook een huis gekocht hebben.
Afgelopen vrijdag werd dit gezelschap spontaan aangevuld met meer mensen. Zonder verder na te denken over een gastenlijst bel ik nodig ik nog wat mensen uit.

Maar omdat ik vergeet de gastenlijst te complementeren met... en geloof me niet bewust, willen de bepaalde mensen niet meer komen. Ik snap niet dat ze daar niet overheen kunnen stappen. Ze hadden toch kunnen vragen of wij bewust mensen niet uitgenodigd hadden, of dat we het vergeten waren... ze hadden toch ook kunnen voorstellen om deze mensen ook uit te nodigen, in plaats het zo hoog op te spelen. Echt jammer, want die bewuste mensen die we vergeten waren,z ijn uiteraard gewoon welkom, maar door de wijze waarop dit spelletje gespeeld wordt... Hoeft het van mij helemaal niet meer.

Mensen moet leren dat soms zaken gebeuren omdat ze gebeuren.. dat ze gebeuren zonder dat dit doordacht is, of dat er groter geheel achterzit. Jammer, want dit betekent dat je zelfs wanneer je spontaan bent, je een 360 graden view moet blijven houden, om zeker te weten dat je niet tegen een zere teen aan stoot... jammer.. want dat is volgens mij de spontaniteit helemaal weg... en niet omdat je een "new born" in je leven hebt.

Pff, maar hoe dan ook 5 december wordt gezellig...

Geen opmerkingen: