zaterdag 9 juni 2007

Let the goods times role...

Zo eens in de zoveel weken ga ik samen met mijn maatje Robrecht naar een platenbeurs, meestal ergens in Utrecht, Amsterdam of Rotterdam. Als een ware platennerds struinen wij dan door kilometersbakken met oud en nieuw vinyl, opzoek naar koopjes en juweeltjes. Meestal komen we dan na een dag snuffelen terug met kapotte nagelriemen en 5 à 6 plaatjes en op een goede dag met iets meer. op deze beurzen staat altijd een man met veel te veel platen en elke keer kopen we daar wel iets en iedere zegt de beste man dat we een keer bij hem langs moeten komen in de zaak. Elke keer zeggen we weer we gaan, maar het is er nooit van gekomen.

Nu vandaag was de dag, we zouden naar Alkmaar gaan om daar eens te gaan kijken. Om 9:30 stipt stond ik op panamalaan om Ro op te halen. Op weg naar Alkmaar vertel ik hem nog dat Mariëtte eigenlijk mee wou gaan naar Alkmaar om naar de oilily store te gaan, maar ik had haar verteld dat dit niet zo handig was, want dat was vast aan de andere kant van de stad.

Eenmaal in Alkmaar op zoek naar een parkeerplaats en een broodje was het eerste wat ik zag op zo'n 250 meter van de plaats van bestemming een oilily outlet store. Hmm dacht ik nog niet zo handig. Eenmaal een broodje gegeten en een kop koffie gedaan op een terras op een plein waar wederom een oilily shop zat op weg naar Platenzaak Good times.


Via de rosse buurt belanden we bij de platenzaak waar de tienduizend(en) platen op ons wachtte. Helaas het was 10:55 uur en we stonden voor een dichte deur.
Op zicht niet zo erg want na nog een rondje door het centrum van Alkmaar zou de beste man zijn zaak wel opengooien. Maar helaas om 11:10 uur en 11:30 stonden we nog voor een dichte deur.

Na een bezoek aan een ander platenzaakje in het centrum kwamen we rond 12:00 nog eens terug. Helaas wederom stonden we voor een gesloten poort. Onverrichte zaken kwamen we thuis. Het zaakje ziet er hoopvol uit. Er stonden inderdaad veel dozen. We gaan het een andere keer nogmaals proberen... Eén goed bericht Merijn ook bij opa en oma het potje gevonden.


Geen opmerkingen: