zondag 3 februari 2008

Hoeveel invloed heeft één persoon op een economie..

Zoals ik gisteren al schreef word ik een beetje duizelig van de aandacht voor de zaak Joran van der Sloot, Peter R. de vries, Natalee Holloway. Ik begrijp dat deze zaak spectaculair is... vooral om de media er zo op duikt. Nu zie in de verschillende media dat de premier van Aruba, Joran van der Sloot beticht van het feit dat hij slecht is voor de economie van Aruba.. Kan het nog gekker..

'Premier Aruba boos op Van der Sloot'
HILVERSUM - Premier Oduber van Aruba is boos op Joran van der Sloot. Dat zei hij zondag in het RTL Nieuws. Volgens de premier heeft de Nederlandse jongen het vakantie-eiland veel schade toegebracht. Oduber is de herhaalde leugens van Van der Sloot helemaal beu. Daardoor komt het eiland weer negatief in het nieuws.

70 Procent van het inkomen van het eiland is afkomstig van Amerikaanse toeristen. Vlak na de verdwijning van Holloway bleven Amerikaanse toeristen massaal weg van het eiland. „Hij speelt met de economie van het land”, zei de premier.

Hij wilde niks zeggen over een topoverleg dat hij had met het Openbaar Ministerie. Net als eenieder, wacht ook hij de uitzending van Peter R. de Vries van zondagavond af.


Artikel is geleend van de telegraaf.nl van d.d. 3 februari

Eens even denken hoeveel moorden , vermissingen vinden er nomaal plaats op het eiland van aruba... Ik denk wel meer dan één...Het probleem is dan ook niet deze vermissing, of de moord...

Leg mij eens uit hoe een opgeschoten liegende (of hij het nu wel of niet gedaan heeft, liegen doet hij bij tijd en wijlen) puber, jong volwassene de economie van een land kan schade.

Ik denk dat we de schuld moeten leggen bij de media aandacht. Ik denk eerder dat programma's als Dr. Phil, Oprah, Peter R. de Vries, Pauw en Witteman, etc... de economie van dat land kapot maken... Uiteraard doen de kranten en de verschillende internet sites als telegraaf, vkmag.com en geenstijl.nl ook een behoorlijke duit in het zakje..

Ik zou me helemaal kapot lachen als Aruba straks een claim van de derfde inkomsten gaat neerleggen bij joran van der sloot... Of hij nu schuldig is of niet die claim zal ongegrond blijken, maar ik kan me voorstellen dat Aruba een betere kans heeft bij SBS6 en of Peter r. de Vries... want die verdienen geld, veel geld aan deze zaak... en ik vermoed dat de media in totaal meer verdiend aan deze zaak dan dat Aruba aan inkomsten verliest.. dus

Geen opmerkingen: