maandag 24 maart 2008

Awakenings Anniversary: Detroit Special

Gisteren ben ik met Robrecht naar de Detroit Special geweest van Awakenings. Awakenings stond al een tijdje op ons verlanglijstje en het feit dat deze avond in het teken stond van Detroit Techno deed ons besluiten om dit feestje uit te zoeken.

De avond begon gezellig bij Robrecht en Elke thuis, die druk hun opstapel staande trouwdag met mij besproken. Na een gezellig slokje champagne gingen we op weg naar het Westergasterrein. Een tram van uiterst oost naar uiterst west duurde dan ook meer dan een half uur.

Na een koude lange omzwerving om het gashouderterrein kwamen we koud en door sneeuwt/regent aan in de gashouder. Na een uiterst vriendelijk ontvangst bij de controle en we onze jassen en overbodige attributenin een kluisje hadden gedaan stapte we die grote ronde ruimte binnen.

Zo dat was dus niet een klein knus clubje, dat was even schakelen. Eerst maar even aclimatiseren onder genot van een biertje op de tribune. Het gevoel dat de bassen mijn borstkast indrukte, was ik al een tijd niet meer gewend. Damm wat een geweld kwam er op ons af. Dat was echt even inkomen. Na het tweede biertje vervoegde wij ons in het publiek. Gevoelsmatig moest ik op zoek naar gezellige mensen.

We liepen tegen een vriendenclubje uit Helmond aan en eigenlijk was het zo gezellig dat we hele avond met hun zijn opgetrokken. De sets van Carl Craig, Kevin Saunderson maar vooral ook de live set van Octave One waren geweldig. De laser en lichtshow waren subliem. De laaste dj was voor mij net één stap te ver, de snelheid waarmee de bassen binnenkwamen kon ik niet bijhouden, dus we hielden het om 6:00 uur voor gezien.

De terug was een echte verademing. We waren van plan om een Taxi te pakken bij de haarlemmerstraat, maar het weer was zo lekker dat we uiteindelijk hele maal van de Gashouder naar de Panamalaan zijn gelopen. Na deze lange loop viel ik heerlijk inslaap op mijn lucht bedje in de huiskamer.

Beeld impressie van een heerlijke avondstappen. (geluid is wat minder)

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey, was gezellig! Dat het een goed feestje was is zeker te zien. Jammer van het geluid, maar het tempo verraad niets! Greetz, Ro