woensdag 12 maart 2008

Niet op mijn plek, maar wel in de lounge…

Niet op zijn plek… Soms weet je dat je niet op je plek zit. Alleen reizen is eigenlijk nooit leuk, het is altijd leuker om met meerdere mensen naar een bepaalde plek van bestemming te gaan. Nu weet ik dat bij mijn werk hoort om naar partner events te gaan van leveranciers van mijn werk. Het is één van mijn taken om een goede relatie op te bouwen en te onderhouden. Soms ga je dan met een collega, soms met een aantal conculega’s en soms ga je alleen.

Nu ben ik op weg naar Rome en dit keer ga ik alleen. Sterker nog volgens mij ken ik niemand echt goed die uit Nederland ook naar Rome gaat. Maar goed, dat komt wel goed. Toen ik mijn E-ticket kreeg opgestuurd viel het me direct op Business Class, ik dacht nog dit is een foutje, maar voordat ik hier melding van kon maken, krijg een vers ticket opgestuurd per mail… Klasse C dit keer. Ik dacht nog… kijk dat klopt.

Toen ik gisteravond via internet aan het inchecken was kwam ik tot de conclusie dat ik op stoel 1F zat. (dat is bijna in de cockpit!!), op dat moment dacht ik nog, deze vlucht zal wel geen luxe kennen. Maar na een klein onderzoek op internet bleek dat ik wel business class vloog.. Ideaal… Geen rij bij de bagage drop, geen rij bij douane, en natuurlijk de KLM Business lounge.. Voor het eerst van mijn leven voel ik me echt niet op mijn plek.

Zit ik dan .. aan glas lekkere witte wijn, met een kommetje verse gemaakte soep en lekker warm broodje te typen tussen het echte pakken volk. Ik voel me niet vaak de jongste, maar op een paar nette stewardessen na ben ik ver uit de jongste.. en hoor ik hier het minste thuis, Maar het wel leuk om te zien hoe iedereen hier echt serieus zit te zijn op een lief achtergrond muziekje in een veel te strak en modern interieur zit loungen. Ik kan me voorstellen dat het een sport is om hier zo natuurgetrouw binnen te lopen, om dan heerlijk te genieten van deze relaxte ambiance.. Ben benieuwd of deze twee uur vliegen niet zo vervelend gaat zijn.

Geen opmerkingen: