donderdag 13 maart 2008

Toch ben ik er geweest.

Zo zit ik dan weer in het vliegtuig op weg richting huis. Dit soort tripjes super leuk, ze zijn zeer leerzaam en je ontmoet er een veel oude en nieuwe bekenden en je doet er zeer goede contacten op. Zakelijk zeer goed, daarnaast is het altijd goed om nieuwe visies en ideeën op te doen. Een aantal sprekers op dit event van Trend Micro hadden zeker een goed verhaal en goede visie. Ook krijg je een veel beter inzicht in de strategie van zo’n organisatie, waardoor de toepasbaarheid van bepaalde oplossingen een stuk beter wordt. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je een betere band krijgt met je vendor en je leveranciers, wat dat betreft kan ik zeggen dat deze trip zeer geslaagd is.

Maar het idee was natuurlijk om ook wat van Rome gezien te hebben. Ik bedoel, het is een fantastische stad, ik had graag een keer s’avonds een borrel gedaan, of een paar danspassen gemaakt. Maar ik had vooral de oude imposante gebouwen wel willen bezichtigen. Maar helaas ik zat in Rome.. nou ja 30 Min met de oude van het centrum af en het enige wat ik gezien heb is het vliegveld, de weg naar het Hotel en het Hotel. Helaas dus, maar ik weet wel één ding ik wil hier zeker een keer naar terug en snel ook. Ik vond de sfeer de mensen en Italië echt leuk, ondanks dat ik te weinig van heb gezien. Alleen het eten in het Hotel was al 10x smakenlelijker dan ik gewend ben in Hotels. Ook het feit dat overal (hotel en op het vliegveld) je mensen echt zag genieten van de espresso, die koffie cultuur is echt super. Gewoon rustig een echt bakje espresso drinken, hangend over een barretje en dan nonchalant een slokje bronwater nemen om de straffe maar lekkere smaak in je mond iets te verzachten.

De terugvlucht naar Nederland vlieg met Alitalia. Dit is voor mij de eerste keer dat ik met deze maatschappij vlieg. In tegenstelling tot de heenreis waar ik helemaal alleen in de business class zat, mag ik nu blij zijn dat de stoel naast me leeg is. Dit vliegtuig heeft 24 Business class stoelen en deze zijn bijna allemaal bezet.
Eén van de dingen waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb is zomers als het warm is met de trein reizen, zeker wanneer een trein vol is. Op één of andere manier vergeten mensen in een warme drukke trein altijd deodorant op te doen. Dit betekent dat wanneer je een dergelijke coupé in stapt dat een mix van nare penetrante geuren je tegemoet komt. Deze nare misselijk makende mix van walmpjes doen mij dit soort tripjes per definitie weigeren. Alleen met een hele noodzaak zou mij in zo’n voertuig krijgen.

Nu wil het feit dat ik zojuist als derde persoon het vliegtuig ben binnengetreden en ik vrij vooraan in het vliegtuig zit. Nu begrijp ik dat het zeker 16 tot 18 graden was vandaag Rome en dat de zon scheen. Maar is het een regel voor mensen die vliegen om pas deo te gebruiken wanneer het warmer is dan 25 graden? Is het water in Rome zo spaarzaam voor handen dat je niet kan douchen? Poeh wat stinken al die mensen. Het ene geurtje is nog penetranter dan de andere, ik hoop niet dat het in mijn kleren blijft hangen, want dan wordt mijn treinreis naar huis ook een prettige tijd.

Het rare is dat het gevoelsmatig juist de mensen om mij heen zijn die deze nare afscheiding afstaan. Ik zal blij zijn als ik weer frisse lucht ruik.
Linksom of rechtsom was het een geslaagde paar dagen deze odeuristische twee uur kom ik ook wel door. Sterker nog, een uurtje en dan wordt de landing ingezet en dan ben ik weer bijna thuis. Want die mannetjes en Jet zijn eigenlijk de enige dingen die ik gemist heb op deze trip naar Rome zonder dat ik Rome ben geweest. Toch was ik er..!

Geen opmerkingen: