zondag 20 januari 2008

Internet (non-)Service Provider

Toen we hier kwamen wonen, was dit een soort "Pilot" wijk van KPN, we kregen allemaal een glas aansluiting op internet voor weinig. De gemeente almere sponsorde een deel van de kosten. En KPN zou samen met XS4all een super dienst leveren. Ook zouden wij een proef tuin worden voor nieuwe content en steaming diensten. Al met al was het een koopje 85 pleuros in de maand en we hadden 10 MB ethernet internet. Nu zit ik in de IT weet ik dat een pilotproject twee kanten op kunnen gaan. Een succes of het sterft een stille dood. Het uitblijven van de nieuwe vooruitstrevende diensten en de slechte service en het tegenvallen van de snelheid was een het begin van het einde. Zo vlak voor de moment dat wij de opzegging de deur uitdeden, was de verbinding meer uit dan aan. Zelfs bij XS4ALL werden ze er gek van, omdat de problemen altijd duidelijk te pinpointen waren naar het netwerk konden zij er ook niets aan doen. Omdat KPN het project als verloren, niet succesvol of wel een ramp had bestempeld,was de totale service desk van KPN FTTH (Fiber to the home) Almere tot één man gereduceerd. Deze man deed hard zijn best om zo optimaal mogelijk zijn werk als helpdesk, tweede lijn support medewerker, service delivery manager en onsite colo engineer te doen. Ik nam het hem niet kwalijk maar het was geen doen meer…

Allemaal leuk maar waar leidt dit verhaal toe? Is dit naschoppen naar KPN? Nee absoluut niet..

We zijn na FTTH overgestapt naar Internet en Bellen van Tele2… En ik moet zeggen volgens mij nu al bijna twee jaar, bijna zijn we 100% tevreden. Onze telefoon en internet rekening is aanzienlijk geslonken. Bel kosten hebben we bijna niet meer.. Alleen de voicemail applicatie die ze gebruiken is verschrikkelijk. Als iemand een boodschap inspreekt en we luisteren hem af, zegt een computer stem. Tergend traag de het nummer op van de persoon die het nummer insprak, maar ook het nummer van de ontvangende partij… en wat wil dat nummer is als hetzelfde, namelijk dat van ons. Dat nummer heb ik (we) ook al jaren, dus een reminder vind enigszins niet noodzakelijk. Maar goed dit euvel is overheen te stappen.

Maar sinds een week hebben een probleem met onze internetverbinding. Dan hebben we wel internet en dan weer niet, soms in een half uur gaat de verbinding wel 6x weg, hij komt wel weer terug, maar toch.. Als je zit te werken, bloggen, downloaden of online te pokeren is het rete vervelend dat die verbinding constant weg valt.

Probeer dan ook nog eens dit probleem uit te leggen aan een helpdeskmedewerker die een callscript moet afwerken. Na ongeveer 5 belletjes en heel wat onnodige handelingen en opmerkingen als, volgens mij doet de verbinding het… heb ik ze overtuigd van het feit dat ze de call doormoesten zetten naar de technische dienst… o ja binnen 5 werkdagen zou er aan het probleem begonnen worden. Vijf werkdagen? Weet je hoe lang dat is. Dan mis ik in eens mijn mannetje bij KPN, die zelf switches stond te patchen in de wijkcentrale… ik had zijn 06 en zijn persoonlijke e-mailadres, wat een service…

Ik vond dat ik de beste helpdesk van Tele2 maar eens helpen, dus heb een pakketje gevonden waar ik onze verbinding en de werking daarvan in beeld kon brengen.. Maar probeer maar eens een e-mailadres te vinden van de helpdesk van tele2. Je kan een web formulier vinden… Bij de webformulier kan je alleen geen bestanden uploaden, lastig zullen we maar zeggen… Nadat ik wederom de klantenservice belde en de dame verzocht mij het e-mailadres te geven van de helpdesk of de technische dienst… was ze zeker een kwartier aan het zoeken, vragen of whatever…

Uiteindelijk kwam ze met het adres, wat ik hier niet zal posten… nu maar hopen dat het opgelost is, want gedurende het schrijven van dit stuk is onze verbinding er een keer of 4 uitgeweest.

Zo zit een werkende verbinding eruit

Werkende verbinding

Hier valt de verbinding weg...

Verbinding is weg

En hier komt hij weer terug

Is de verbinding weer..


Geen opmerkingen: