zondag 19 augustus 2007

Borstvoeding en vaders ( Part 1)

Borstvoeding is de beste voeding voor een nieuw geboren kind. Dat is een feit dat staat vast en er is niemand die anders zou beweren. Maar als je op internet gaat zoeken, lees googlen... vind je heel veel informatie over borstvoeding, maar er is eigenlijk geen informatie welke geschreven is uit het perspectief van de vader. Of ik kan het niet vinden.

Uiteraard worden er hier en daar wat kleine dingen gezegd over band tussen vader en baby en het dat vaders er zo veel mogelijk bij betrokken moeten worden. Maar als ik zaken nalees op de sites zoals Borstvoeding.com, borstvoeding.nl of Borstvoedingnatuurlijk.nl...
Of zoek eens op borstvoedingspagina van startpagina borstvoeding.startpagina.nl/ eens naar het woord "vader of papa"...
Raar eigenlijk want het wordt komt daar echt niet voor. Als je een keer een site denkt gevonden te hebben die vanuit het perspectief van de ouders schrijft kom je bedrogen uit, stiekem is de site toch voor moeders of aanstaande moeders geschreven.

Het enige wat me gevoelsmatig rust kan geven zijn de pseudo medische wetenschappen sites. Alleen is zo verschikkelijk lastig om te bepalen waarom bepaalde artikelen op het internet zijn geplaatst. Staat een artikel er omdat het onomstotelijk bewezen is dat iets waar is en staat dit artikel op een 'neutrale' site of is dit wetenschappelijke artikel geplaats om een bepaald doel te bereiken. Het is verschrikkelijk lastig kaft van het koren te scheiden.

Linksom of rechtsom blijven er een boel vragen staan en zullen er in de aankomende periode veel vragen bijkomen. Ik zal op mijn 'scherpe' pseudo analytische manier en adequate zoekkwaliteiten op het internet proberen zo eerlijk mogelijk alle vragen te beantwoorden... Ook ingezonden vragen zal ik nabehoren proberen te beantwoorden. Mijn emailadres staat helemaal onder aan deze blog pagina.

Uiteraard ga ik vooral antwoorden proberen te vinden op alle praktische kanten van het borstvoeding en vooral vanuit het perspectief van de vader.

Denk daarbij aan Borstvoeding en hoe kan een man s'nachts het beste helpen.
Hoe herken je het verschil tussen zuigbehoefte van een baby en honger.
Waarom is voeden op verzoek veel beter dan het het voeden op basis van een schema, wat natuurlijk veel praktiser is.
Waarschijnlijk zullen er nog veel meer vragen in de aankomende tijd bij me opkomen.

Geen opmerkingen: